Administracja budynków – czym różni się od zarządzania?

Administracja budynków – czym różni się od zarządzania?

29 maja, 2020 0 przez M W

Zastanawiasz się czym tak na prawdę polega administracja budynków? Niezależnie od miasta, na każdym kroku można znaleźć nieruchomości. Co ważne, jedna z nich to lokale użytkowe które są wynajmowane firmom. Drugie to budynki mieszkalne. I tu właśnie możemy spotkać się z terminem administratora lub zarządcy. Nie należy mylić tych pojęć. Stanowiska te mają inne obowiązki i pełnią inne funkcje.

Administracja budynków

Na czym polega administracja budynków?

Administrator ma za zadanie zajmować się bieżącymi sprawami wspólnoty mieszkaniowej. Zakres kompetencji tego stanowiska jest węższy niż zarządcy. Stąd nie jest on upoważniony do wykonywania niektórych czynności. Firma Status oferuje jedną z usług jaką jest administracja budynków. Wśród zadań i obowiązków wymienia się odbiór nieruchomości od poprzedniego zarządcy. Administrator odpowiedzialny jest też za przechowywanie i prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości.

Jakie zadania pełni jeszcze administracja budynków?

Firma odpowiedzialna za administrację budynków może reprezentować Klienta na zewnątrz w kontaktach m.in. z organami administracji państwowej i samorządowej. Co ważne, administrator jest odpowiedzialny za zwoływanie i organizowanie zebrań wspólnoty mieszkaniowej. Należy też wspomnieć, że osoba na takim stanowisku jest też odpowiedzialna za zawieranie niezbędnych umów, które związane są z utrzymaniem porządku i czystości na terenie nieruchomości. W zakres obowiązków administratora wchodzi też zawieranie i kontrola niezbędnych umów dotyczących konserwacji i utrzymania obiektu. To bardzo odpowiedzialny zadania. Wiele firm korzysta z takich kompleksowych usług, które będą pełnione rzetelnie i odpowiedzialnie.

Zagłosuj!

0 / 5. 0